De man die de blues opschreef
De Bluesmannen hebben de afgelopen jaren twee voorstellingen gemaakt over de geschiedenis van de vroege bluesmuziek aan het begin van de 20e eeuw. In dit derde programma vertellen ze het verhaal over W.C. Handy, ooit de ´Father of the blues´, maar intussen enigszins in de vergetelheid geraakt. Stap terug in de tijd en waan je in een Amerikaanse radiostudio in 1938. Kijk en luister mee naar een speciale aflevering van Sam’s Bluesuur, volledig gewijd aan W.C. Handy, de ‘Vader van de blues’.